Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Ingrid en Stan bloemenvendrig - WaarBenJij.nu Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Ingrid en Stan bloemenvendrig - WaarBenJij.nu

Kaikoura

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Stan

07 November 2016 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Zaterdagmiddag 5 november kwamen we aan in het mooie Kaikoura.Het huisje is weer prachtig,op een clif met uitzicht op zee,de bergen en het centrum.smiddags hebben we de boel verkend,een borrel gedronken en fish and chips gegeten.De volgende dag kregen we ontbijt bij het huisje geserveerd en stond er een tocht om walvissen te spotten,op de planning.We zijn vertrokken,ik heb pillen tegen zeeziekste ingenomen en er werd ons tijdens de briefing verteld dat de kans klein was,dit keer.
En helaas,geen walvissen gespot en bleek later dat de groep vertrokken was uit de baai naar het noorden.
Na deze tocht zijn we een aanbevolen wandeling gaan doen,een cliffen wandeling,prachtig!
De volgende dag stond zwemmen met dolfijnen op het programma.We hadden er zin in,ik was ,eerlijk gezegd,best wel nerveus,kreeg geen hap door mijn keel.In het centrum kreeg je een uitgebreide briefing,je wetsuit,bril meet snorkel en zwemvliezen aan en ging je met de boot naar de dolfijnen.De 1e keer in het water springen en door de snorkel ademen benam mij even de adem,hijghijg,maar even geconcentreerd en het ging verder goed.Het was geweldig,af en toe werd je omgeven door dolfijnen,boven onder en opzij van je.We mochten ze niet aanraken,maar dat had makkelijk gekund.door geluidjes te maken kwamen ze op ons af,super!we zijn 3 x gestopt om te zwemmen met de dolfijnen.Volgens de crew hadden we een goede dag,er waren er rond de 200.wat een ervaring,wat een bijzondere dieren.
Morgen rijden we 189 km naar Tasman,vlak bij het Abel Tasman park en de plaats Nelson,beroemd omdat het het warmste plekje in Nieuw Zeeland is.We zullen zien,nu regent het.Dus tot over een paar dagen