Abel Tasmanpark,off the map, - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Ingrid en Stan bloemenvendrig - WaarBenJij.nu Abel Tasmanpark,off the map, - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Ingrid en Stan bloemenvendrig - WaarBenJij.nu

Abel Tasmanpark,off the map,

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Stan

12 November 2016 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Het is nu vrijdag 11 november 16u bij ons,als ik dit schrijf.We zitten off the map,een oude historische schaapsfarm,in the middle of nowhere. er is geen internet,tv en telefoonverkeer maar ik schrijf vast omdat ik achter loop en dan alleen nog maar hoef te knippen en plakken.
Dinsdag 8 november zijn we vanuit Kaikoura richting Abel Tasmanpark gaan rijden,alweer een mooie rit,waar we ook nog een hele groep zeehonden tegen kwamen.
We verbleven in het plaatsje Tasman, in the boot,een huisje in de vorm van een laars,echt apart en romantisch.Het hele gebeuren daar,het bijbehorende restaurant en tuin lijkt erg op de Efteling,wat het echtpaar als een groot compliment zag.Zij waren daar zelf ooit geweest.
De volgende dag was het heerlijk weer en zijn wij een tocht gaan maken naar het Abel Tasmanpark,eerst met de boot een uur en kwartier gevaren,langs prachtige baaien aan de rand van het park.Hierna zijn we op een strandje gedropt en hebben we een wandeling van 2 uur gemaakt door het park,tot een volgend strand waar we om 15u weer opgepikt werden.Een hele mooie tocht.
De volgende dag was het slecht weer,zwaar bewolkt en alleen maar regen.
S,ochtends zijn we naar Nelson gereden,beroemd om Abel Tasman,en waar ook zijn monument staat.Smiddags hebben we een wijngaarden route gereden,en natuurlijk geproefd.Het gebied zit vol met wijngaarden.Al met al een prima dag.
En nu zitten we dus off the map,in een oude schaapshut,met de douche en 2 badkuipen aan de rivier,waar we zo,na het eten,gebruik van maken.De lady off the house is erg aardig,zij vertelde dat zij 45 min moet rijden voor het eerste dorp en winkels.De kinderen krijgen van haar thuis les en 8 x per jaar ontmoeten zij andere linten uit deze buurt en een leraar.Nou leuk om te weten,toch.Ik vroeg haar waar ik morgen de sleutel moest afgeven,zij lachen,die hebben we hier niet,wij gebruiken geen sleutels.Zij was 4 weken met haar gezin op vakantie geweest en hadden het huis open gelaten.Niet te geloven.
Morgenvroeg rijden we naar Picton,waar we de auto inleveren en met de Ferry naar Wellington gaan,de hoofdstad en tevens zijn we en weer op het Noorder eiland.
De tijd gaat snel,nog maar 2 weken.
Liefs Stan en ingrid.

• 12 November 2016 - 10:53

Marijke:

OOOOOOOHHHHH wat een reis. Dit nemen ze jullie mooi niet meer af. De tijd gaat idd snel ,tjee nog twee weken. Geniet ,Geniet,Geniet.Dikke kuzzz.

• 12 November 2016 - 10:54

Jeroen:

Wat leuk om dit te lezen. Lekker lay back and enjoy.

• 13 November 2016 - 22:27

Gerda:

hoi Ingrid en Stan,
    wat hebben jullie het toch fijn daar.

Hebben jullie nog last gehad vd aardbeving en tsunami?
    geniet er nog maar .

• 15 November 2016 - 15:42

Jan Van Mourik:

Hallo ,
    Wat leuk om te lezen. Ik wil zo weer terug. Geniet er maar goed van.