Frans Joseph ,Greymouth,shantytown,pancakesrock - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Ingrid en Stan bloemenvendrig - WaarBenJij.nu Frans Joseph ,Greymouth,shantytown,pancakesrock - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Ingrid en Stan bloemenvendrig - WaarBenJij.nu

Frans Joseph ,Greymouth,shantytown,pancakesrock

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Stan

04 November 2016 | Nieuw Zeeland, Greymouth

Woensdagmiddag 2november kwamen we aan in het dorpje frans Joseph,horend bij de gletsjer.Na het inchecken zijn we het dorpje ingegaan en de omgeving wat verkend.
De volgende dag was de bedoeling om een helikoptervlucht boven de gletsjer te maken,even gedropt worden en weer verder.Helaas,slecht weer,er werd niet gevlogen.Als alternatief zijn we een stukje verder gereden,richting kust om een wandeling/klim te maken rond okarito,waar het meer de zee ontmoet.Het was een mooie wandeling ,met weer een prachtig uitzicht.ook hebben we tijdens de wandeling een dame ontmoet die aan het werk was,kiwi's opsporen met een antenne.kiwis zijn beschermd en zij werkte voor die organisatie.
Na de wandeling zijn we in het dorp het kiwicentrum ingegaan,waar ook kiwi's in het half donker zitten,en dus eindelijk een kiwi gespot.zij kunnen niet goed tegen licht,dus mochten we niet fotograferen.
De volgende dag zijn we richting Greymouth gereden(westkust) waar we onderweg Shantytown hebben bezocht,een goudmijnstadje,waar je een mooi stukje geschiedenis tegen komt.Zie foto's.
Vanuit Shantytown naar the pancakerock gereden ,wat een indrukwekkend stukje natuur is.Ik heb begrepen dat het nog steeds een mysterie is,waardoor dit is ontstaan.
Hierna zijn we naar onze accommodatie gereden,wat weer geweldig is ,met uitzicht op zee.
Morgen gaan we dwars over,dwz van de westkust naar de oostkust,334 km,naar Kaikura.Tot dan...liefs Stan en Ingrid