Wanaka,oueenstown - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Ingrid en Stan bloemenvendrig - WaarBenJij.nu Wanaka,oueenstown - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Ingrid en Stan bloemenvendrig - WaarBenJij.nu

Wanaka,oueenstown

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Stan

02 November 2016 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Afgelopen zondag (30okt)zijn we vanuit het zuiden naar Wanaka gereden,iets omhoog naar het midden.De route daarheen was prachtig,bergen,meren,eeuwige sneeuw,enz.zie de foto's.we besloten een tussenstop in Queenstown te maken maar het was zo druk dat we doorgereden zijn.Wanaka is prachtig,aan een meer ,omringd door bergen.Het is in de winter een skigebied en dat is nog wel te zien aan de hotels,appartementen en winkels.Onze accommodatie was oké,ontbijt en keurige slaapkamer.De volgende dag zijn we naar queenstown gereden omdat we niet met een excursie naar een eiland mee konden.We hebben een mooie dag gehad waarin we met de gondels naar boven zijn gegaan en later in queenstown zelf rondgelopen hebben,alvast op zoek naar souvenirs,wat een ellende.
De volgende dag konden we om 9u mee naar een eiland waar op de top van dat eiland een meer ligt,dus boven het grote meer,heel apart.Het eiland is onbewoond en heeft een bijzondere vogel daar wonen,die 45 jaar geleden zo goed als uitgestorven was ,nog 1exemplaar op het eiland,Willy genaamd en op het vaste land gefokt en Sally werd geboren en later uitgezet bij Willy.De 2 lovebirds leven nog en zijn een setje,met inmiddels 24kids en nog steeds bij elkaar,in mensentaal is Willy 95en Sally 85!mooi toch.....
Op de rest van het eiland veel vogels en vieze grote insecten gezien,zie foto.smiddags hebben we in Wanaka een bergwandeling gemaakt,ik dacht dat mijn hart uit mijn lijf bonkte,pittige klim,maar gehaald!!!!
En vandaag woe 2 nov(bij ons) naar devolgende bestemming gereden,de westkust/westen,naar de frans Joseph gletsjers.Daarover de volgende keer meer.
Liefs Stan en Ingrid.

• 02 November 2016 - 10:20

Pappie En Mammie:

HALLO DAAR,

Even vanuit Driebergen een berichtje. Hier alles goed. Geen nieuws te melden. Fijn dat we weer een bericht kregen. We zijn toch wel jaloers op jullie uitje! Wat een mooie foto's. We zien ze bij jullie nog wel een keertje. De tijd gaat snel; voor je het weet zijn jullie weer thuis. Nog veel plezier en we horen dan wel weer. Groetjes van Pa en Ma.

• 03 November 2016 - 13:18

Jan Van Mourik:

Hallo Constant en Ingrid,
    Het klinkt en ziet er geweldig uit, ik zou zo weer terug willen.
    Toch nog wel even die lekkere hamburger in Queenstown gegeten?
    heel veel plezier gewenst.

Groet Jan